Saturday, February 26, 2011

Pengalaman terindah ???

APA ITU PENGALAMAN??

- pengalaman adelah sesuatu yg kita x penh alami dalam hdup dan ia memberi kesan dalam hidup kita...sama da indah atau tidak..for example jatuh tangga, excident, kwin.. kaple dan sebagainya..

# berbalik dengan tajuk diatas tuu pengalaman?? nk ckp bro x jugak broo la tp belom cukp setahun la.. broo 5 bulan aku almai nya. seperti yg penah aku ckp dlm entry seblom niew aku mengalami penyakit tongsel?? apa itu tonsel?? tonsel ialah penyakit tekak ia membesar jika x jege pemakanan. akhirnya mama membwa aku ke hospital mahkota di melaka.. wow! akhirnya aku ade keyakinan nk membuat pembedahan tersebut kerana terlalu lame aku bia kan ia mengangu aku dan terlalu lame aku pendam ia.. akhir ku memberanikan diri..

# pagi tu aku pergi bersama mama..akak.....aku cek and daftr.. dan akhirnye kebilik doktor iaitu bilik pakar telinge mulot and idung... mak aii hebat doktor niew semua diew tahu... and aku masuk.. cek punye cek diew hanya gelengkan kan kepale .. mama ku bersuara kenape doktor.. sudah terlalu BESAR.. hhahahaa aku gelak jek.. diew kate nape x buat dri dulu dengan selambe aku ckp saya tkot.. diew lak ckp skarg?? skrg da berani cket .. hahaha...gelak jek aku.. emm dan guest what??aku terus kene tahan wad.. mak ai.. aku x sedia lg.. mybe niew da ketentuan aku..mybe niew da nsib aku.. wei beb cube ckp sape x takot... even penyakit tu x serius tp da kne tahan wad... da knew bt operet sape x tkot kn! hahaha die tetapkan yg bsk aku kne operet.. hah?? and diew ckp aku kne puase bsk... aduyai.. hahaha glew la! apa betol ke ape yg aku bt niew...

#sumpah aku tkot.. malam tu aku duk sorng sbb belom opert kan.. bsk nye aku puase and diew ckp aku knew opert kol 12.oo pm... aaaaa tkot siut!. ptg tu aku knew ambik darah masuk jarum and mcm2 la.. aaaa....pegalaman! sumpah aku xnk mcm tu lg...malam tu diew bg aku bubur... and aiskrim.. hahah tu jek aku mkn kat sini orng seblh mkn nasi aym aku?? bubur?? cisssh!.. tp x pew tuk kebaikan aku telan! hari yg di tunggu2..aku puase ..x blh mnum air and mkn.. mama aku dtg dgn kakak aku and adek aku.. aku di suruh bogel paki baju bedah.. aaaaaa naik atas bed.. sumpah aku tkot.. doktor kate aku bdk selme 3 jam.. aku diusung naik bndew tu bayangkan orng tolak aku best ooo... jgn best sngt.. akhir nye aku msuk tempat bedah..sumpah bapk sebok temput tu.. rami doktor..aku diusung bilik bedah.. datang nurse cte sedetail kat aku and aku phm!

# akhirnya datang seorng doktor diew bg tahu aku cm2. tu la ini la.. aku gelak jek berdebr2 la.. diew mcm bt aku relex k.. and dtg doktor yg cek aku smlm.. diew pngil aku hi gurl! ..and aku says i. diew tnye kbr and aku sys good.. ok diew bg aku satu bndew diew kate bndew nie wangi.. die suruh aku sedut ..aku sedut la..tuuuuuup.. teke pe aku xsedar.. hahaha kejap glew.. hahaha aku sedar2 aku da opert doktor tolak aku...diew ckp la mcm2 dgn aku. aku bwh lampu.. diew kejut aku.. aku bgun2 and sedr x sedar.. diew ckp la aku da siap and time tu guest what.. sakit glew.. aku x blh telan air liur x blh nafas..aku but 3 opert telinge.. tekak.. idung.. sumpah aku hebat..hahahah aku x tahu pape time tu.. aku dibwe ke bilik.. and adew orng angkt aku.. diew tunjuk aku punye tu adew 3 bekas.. glew beso... aku ckp nk tunjuk mama aku.. tp dgn sure x kuoo...akhir nye mama dtg guest wht.. aku ngis.. sbb sakit glew.. and hppy glew jumpe dioerng.. sumpah sakit and takot.. menitik2 air mate aku... mulut aku skait glew.. sumpah aku x larat lebam mulut aku kesan alat tu...and teeeeeeeeeeeeeeet bsk2 la ku smbung k.. sungguh penat niew. hahaha tunggu besok!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.